Nieruchomości komercyjne
Obsługa administracyjna
Protokolarne odebranie dokumentacji od poprzedniego administratora, bądź Inwestora oraz weryfikacja kompletności dokumentacji.
Reagowanie na sytuacje nagłe na terenie budynku w tym powstałe awarie lub stany zagrożenia mienia, nadzór nad usuwaniem awarii zaistniałych na terenie nieruchomości, zabezpieczeniem nieruchomości w trakcie awarii oraz usuwaniem ich skutków.
Sporządzanie audytu przejętej dokumentacji w zakresie jej kompletności oraz zaleceń do zmian zakresu umów, czy przyjęcia niezbędnych regulaminów (np. udostępniania monitoringu).
Podpisywanie i rozwiązywanie umów z usługodawcami świadczącymi usługi na terenie nieruchomości w tym zbieranie i porównywanie ofert, ustalanie zakresu zlecenia, nadzór nad firmami świadczącymi usługi na terenie nieruchomości w tym: w zakresie sprzątania, utrzymywania zieleni, odśnieżania nieruchomości, konserwacji urządzeń i instalacji oraz inne usługi.
Okresowe sprawdzanie w drodze wizytacji na terenie nieruchomości jakości świadczonych usług oraz podejmowanie działań w celu poprawy jakości tych usług.
Egzekwowanie usterek części wspólnych nieruchomości od dewelopera, wykonawców prac remontowych, bieżące zlecanie niezbędnych napraw.
Kontrola i nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw mediów: energii elektrycznej, gazu, ciepłej i zimnej wody, centralnego ogrzewania oraz wywozu śmieci.
Raportowanie do właściciela nieruchomości w zakresie realizowanych czynności zarządczych.
Dostępność 24/7, 365 dni w roku w sytuacjach awaryjnych.
Obsługa techniczna
Przeprowadzenie przeglądu technicznego określającego stan nieruchomości na dzień jej przejęcia, zalecane prace remontowe i modernizacyjne.
Założenie oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego (KOB) zgodnie z przepisami prawa budowlanego, w tym w formie cyfrowej.
Przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości oraz jej bieżące uzupełnianie.
Przeprowadzenie digitalizacji dokumentacji powykonawczej w zakresie niezbędnym do bieżącej eksploatacji.
Zlecanie w odpowiednich terminach przeglądów nieruchomości zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Dopilnowanie, aby ich zakres i zawartość były zgodne z przepisami oraz by wykonane zostały przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.
Organizowanie innych przeglądów, sprawdzeń oraz czynności serwisowych nieruchomości i zainstalowanych w niej urządzeń, wymaganych przepisami, zawartymi umowami oraz koniecznością zapewnienia bezpiecznej eksploatacji nieruchomości.
Organizowanie wykonywania prac remontowo – modernizacyjnych w tym doradztwo, zbieranie ofert oraz nadzorowanie realizacji umów z uwzględnieniem zapewnienia pełnienia wykwalifikowanego nadzoru inwestorskiego lub technicznego nad wykonawcami.
Przeprowadzanie okresowych próbnych ewakuacji nieruchomości, tworzenie scenariuszy awaryjnych.
Merytoryczny i formalny nadzór nad podmiotami świadczącymi usługi techniczne (konserwacja, serwisy specjalistyczne).
Obsługa finansowo-księgowa
Obsługa kadrowo- płacowa osób zatrudnionych do obsługi nieruchomości.
Sporządzanie projektów planów gospodarczych w zakresie zarządzania nieruchomością.
Obsługa rachunku bankowego i bieżących płatności.
Monitorowanie stanu zadłużenia najemców oraz kontrahentów oraz podejmowanie działań związanych z prowadzeniem windykacji pozasądowej.
Nadzór nad windykacją sądową i komorniczą w tym współpraca z podmiotami realizującymi tę windykację.
Obsługa deklaracji VAT.
Komunikacja z Urzędem Skarbowym.
Obsługa prawna
Wykonywanie audytów prawnych nieruchomości, które w połączeniu z audytem technicznym i zarządczym, dają naszym Klientom pełną wiedzę w zakresie ryzyka przed podjęciem decyzji o nabyciu danej nieruchomości.
Pełna obsługa procesu nabywania nieruchomości, w tym udział i wsparcie w negocjacjach dotyczących nabycia nieruchomości, opracowywanie zapisów umowy dedykowanych konkretnym rozwiązaniom zaplanowanym przez naszych Klientów.
Wsparcie prawne na każdym etapie procesu inwestycyjnego – w tym reprezentowanie przed organami administracji publicznej i sądami administracyjnymi w razie sporu.
Analiza projektów umów przekazywanych przez kontrahentów oraz udzielanie rekomendacji zapewniających ochronę interesu właściciela nieruchomości.
Kompleksowe przygotowanie i reprezentowanie właściciela nieruchomości w razie sporu z wykonawcami, usługodawcami lub deweloperem – zarówno na etapie sądowym, jak i przedsądowym.
Przygotowanie dokumentów zapewniających przyjęcie przez właściciela nieruchomości rozwiązań i procedur zgodnych z przepisami ochrony danych osobowych (w tym w zakresie monitoringu).
Kompleksowe, skuteczne i szybkie prowadzenie postępowań windykacyjnych związanych z zadłużeniem wobec najemców.
Ubezpieczenie
Organizacja ubezpieczenia Ruchomości i Nieruchomości w zakresie AllRisk (czyli od wszystkich ryzyk) oraz od odpowiedzialności cywilnej Nieruchomości Komercyjnej ze szczególnym uwzględnieniem profilu działalności Najemców lokali w Nieruchomości Komercyjnej, zakresu ubezpieczenia, jego dopasowania do potrzeb i oczekiwań danej Nieruchomości Komercyjnej.
Organizacja ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej Zarządu Nieruchomości Komercyjnej.
Zgłaszanie zauważonych szkód w majątku Nieruchomości Komercyjnej.
Nadzór nad postepowaniami likwidacyjnymi, w tym udział w ewentualnych oględzinach miejsca szkody, kompletowanie dokumentacji do ewentualnej szkody, prowadzenie korespondencji z ubezpieczycielem, składanie odwołań i wniosków do Zakładów Ubezpieczeń przy szkodach w majątku Nieruchomości Komercyjnej.
Dbałość o ciągłość polis ubezpieczeniowych.
Pomoc przy zgłaszaniu szkód w mieniu Najemców lokali w Nieruchomości Komercyjnej przy szkodach spowodowanych z winy majątku należącego do Nieruchomości Komercyjnej lub pracowników Nieruchomości Komercyjnej na szkodę Najemcy lokalu.
Audyty i doradztwo
Optymalizowanie zużycia energii elektrycznej, cieplnej oraz gazu w nieruchomościach, sporządzanie opinii i audytów dot. mocy zamówionych i zużycia.
Modernizacja nieruchomości poprzez inwestycje w odnawialne źródła energii (fotowoltaika), poszukiwanie rozwiązań poprawiających użyteczność nieruchomości i podwyższających wartość rynkową nieruchomości.
Weryfikacja poprawności prowadzenia książki obiektu budowlanego i zakresów oraz jakości zlecanych czynności technicznych.
Weryfikacja jakości zarządzania nieruchomościami i zgodności funkcjonowania nieruchomości z przepisami prawa.
Sporządzanie audytów bezpieczeństwa nieruchomości.
Poszukiwanie dodatkowych przychodów z nieruchomości, a w tym lokowanie wolnych środków finansowych, tworzenie komercyjnych przestrzeni reklamowych i poszukiwanie ich najemców.
Sporządzanie audytów bezpieczeństwa nieruchomości.
Sporządzanie krótko i długoterminowych planów zarządzania nieruchomością w zakresie utrzymania nieruchomości, przestrzegania przepisów prawa i uzasadnionego inwestowania w nieruchomość.
Sporządzanie raportów i analiz dot. stanu nieruchomości i funkcjonujących w niej procesów oraz wskazywanie rekomendacji w zakresie potencjalnych działań.
Liczby mówią same za siebie
OBSŁUGIWANE
NIERUCHOMOŚCI
ZADOWOLONYCH
KLIENTÓW
TYSIĘCY M2
OBSŁUGIWANEJ POWIERZCHNI
Aplikacja Weston
Chcesz sprawdzić dokumenty, zgłosić sprawę lub usterkę, skontaktować się administratorem Twojego budynku?
Wszystko czego potrzebujesz znajdziesz w naszej Aplikacji!